Tävlingsplanering


Sitter och föröker planera vårens tävlingar för framförallt Inco. Veckans träningar har gått superbra så nu känns det verkligen att vi är på G.

Blandar det långa inlägget med lite bilder så att det blir lite roligare än bara en massa text.


Inco träning hemma september förra året

I måndags provade vi Antarés sadeln och WOW vilken sadel både jag och Inco växte betydligt, de brister som jag jobbar mycket på med min sits försvann så gott som helt i sadeln och Inco blev ÄNNU mer bogfri så ja det kommer helt klart bli en antarés för oss! Men innan jag bestämmer mig för hur jag vill ha den exakt så ska jag få testa 2 modeller till, (när fransmännen skickar hit dom).
Jag vill gärna tipsa alla att besöka Bengts Hästsport i Veberöd, de har ALLT och absolut fantastisk service, deras hemsida; http://bengtshastsport.se/

Jag tror att både jag och Inco fick ett uppåtsving i måndags för resten av veckan har varit helt fantastisk, byterna har suttit varenda dag och traven har varit to die for. Igår var han så mjuk och lösgjord och då kunde jag rida upp fronten och spänna bågen lite till, vi gjorde öppnor och slutor i riktigt bra samling med luftig och fin trav och mitt leende gick från öra till öra, vilken underbar häst jag har! I galoppen jobbade vi med förvända galoppen, byten och piruetterna. Byterna var rena och luftiga men när vi skulle göra piruetterna så var inco lite för trött så han orkade inte riktigt så vi får jobba vidare på det en annan dag. Det största framsteget vi har gjort är att jag kan reglera formen mycket bättre nu och att han är stadig oavsett om jag rider honom i låg eller hög form, för att behålla det så är jag noga med att inte fastna i någon form, jag varierar formen under hela passet men utan att ändra takt vilket har varit jättesvårt men nu är det lätt som en plätt.


Inco träning hemma september förra året


Mitt mål med Inco i år är YRSM men det kommer att bli tufft, de har flyttat SMet igen så i år är det i juni och det kommer bli väldigt svårt med alla kval som vi har att göra innan vi ens kommer upp i MA/St George.


Bodeguero och jag i juniorrundan på Strömsholmstävlingarna 2009, där SMet går i år


Först ska jag och Inco rida 2 MSV C över 62% för att kvala till MSV B sen ska jag rida 2 MSV B4 eller MSV B5 över 62% för att kvala till MSV A/St George och sen ska jag rida 2 MSV A eller YR program över 64% för att kvala till SM.

Puh, ja det kommer inte bli lätt men skam den som ger sig!

Vi har först en MC1 i Dagstorp 27/2 och en MC1 och en MC2 i Nybro 6/3 (NYBRO!! endast 24 mil men vad gör man inte..) och om vi inte har fått till kvalen, vilket jag hoppas vi har, så har jag en MC2 i Sydslätten 13/3.

Sen 19/3 är det MB4 i Hässleholm som gäller. Sen vet jag inte vilka klasser det är på de andra tävlingarna här i Skåne eftersom propparna inte är färdiga ännu.



Jag ska även bestämma mig för vilken klubb jag ska tävla för....

Boddan ska kvala om till MA/St George, vi får se om vi orkar köra grabbarna ihop eller om jag får hitta några andra tävlingar till honom. Brist på tävlingar är det ju inte i skåne iaf.



Sen ska även Imperioso komma ner hit och tränas och tävlas i mars/april tror jag är bestämt. Då vi även kommer att ha hingstvisning här på Solbacka Gård.

Fullt ös men det är det vi älskar!

Just det nästa vecka ska jag träna med N för Rose i Ängelholm, superkul!! N som för övrigt gått så jäkla bra denna veckan, jag var nästan lite tårögd när jag åkte hem från ridhuset sist för att jag är så otroligt stolt över hur bra och fint han utvecklats och faktiskt imponerad över mitt eget arbete, det kändes skönt att ge mig själv en liten klapp på axeln.


Avslutar med min absoluta favoritbild, (som fö min absoluta ryttarförebild gillade väldigt mycket när han fick se bilden i vår broschyr = väldigt väldigt glad Therese)



Kommentarer
Postat av: Mari

Kanon Kanon!! Vi ser fram emot att få överlåta Impe till din fantastiska vård igen!

Ses snart och du lycka till i veckan;D

Kram

Mari

2011-01-29 @ 09:48:19
URL: http://solviksstuteri.blogspot.com
Postat av: Annie o Bandido

Så roligt att du har luft under vingarna!

påt bara!! roligt att följa er i bloggen tax för det!

mvh

Annie o Bandido

2011-01-29 @ 18:31:01
Postat av: Cristina

ÅÅÅÅ du är så fantastisk duktig Thessan!

Längtar till sommaren, då jag och hästarna kanske kan komma på ett träningsläger på Övrarpsstuteri?! :)



Puss på dig o hästarna!

2011-01-30 @ 18:40:58
Postat av: Linnea - Vinn ett ROSA schabrak!

Galet vacker häst du har! Önskar er forsatt lycka till. :o)

2011-01-31 @ 17:36:03
URL: http://ridboken.aenn.se
Postat av: Therese - Övrarps Stuteri & Dressyrcenter

Tack för alla fina kommentarer. Blir verkligen jätteglad!

2011-02-13 @ 14:56:54
URL: http://ovrarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0