Shopping


Det är mycket ridning här på gården som vanligt;

Inco är stjärnan! Byterna sitter bättre och bättre för varje dag, han vill gärna ta i för mycket och bli för hög fram (angenämt problem), för att rätta till det så har vi jobbat mycket med att byta från förvänd så jag har honom helt med på noterna i bytet och så han inte tänker för mycket själv och överladdar in i bytet. Vi har även tränat lite på galoppiruetterna och i dom är han superduktig, de är otroligt centrerade och luftiga. Jag har även börjat tänka lite piaff och passage med honom och det kommer inte bli några problem, han ska bara få ännu mer styrka till nästa år :)

N är en liten minitotilas, han rör sig helt fantastiskt! Med honom är det mycket grundarbete, (som med alla PRE som kommer från spanien), men till nästa år kommer han också komma ut lite smått på tävlingsbanorna är tanken.

Fornido har gått ganska lätt efter tävlingarna och myst i skogen med sina ägare denna veckan men nästa är det riktig dressyrträning igen :)

På V har verkligen poletten trillat ner denna veckan och idag var han hundra stadig i formen och gjorde fina skänkelvikningar i båda varven = mycket nöjd Therese!

Boddan njuter av livet som halvpensionär, vi jobbar med alla rörelser osv men inte med samma allvar som tidigare, vi gör många uteritter och har även hoppat några gånger den sista tiden. (Jag har tom ridit honom barbacka med bara grimma och grimskaft i ökad trav, men det är egentligen en hemlis...) Gammelgubben älskar sitt nya liv som "lekfarbror" och verkar inte ha något emot att låta sin son ta över tävlingsrollen.

Icarlo har påbörjat sin inridning och är så lik sin pappa så det är läskigt, vi är kära i vår nya stjärna!!


Vi har även shoppat lite den senaste tiden, idag var vi och köpte täcken till grabbarna det blev ett 100 grams regntäckte till Boddan/Icarlo och ett 100 grams regntäcke med hals till Inco, jag vill gärna ha med hals men det är inte så lätt till våra kära PRE killar men Shires täcken hade väldigt rymliga halsar såg jag när jag provade Incos täcke, så vi får nog åka tillbaka och köpa ett till med hals. Det där med täcken tycker jag är väldigt svårt speciellt nu när det är så fruktansvärt lerigt ute, jag brukar ha tjocka stalltäcken (500 grams) inne och sen slänga på ett regntäcke ovanpå när dom är ute. Ett tips är John Whitakers 500 grams stalltäcke, det bästa täcket jag någonsin köpt, helt underbart! Knäpperna är väldigt smidiga och halsen går att ställa in så det passar alla hästar, helt super.

Kan även tillägga att allt med Inco är inte underbart... Han är en gris!! Han älskar sina hagar och rullar sig i LERPÖLAR flera gånger när han är ute, så när man tar in honom DROPPAR det lera från hela hästen, jättekul... verkligen!

Förra helgen var det också lite shopping på unghästchampionaten i flyinge. Det blev ett par ariat jodpuhrs till mig och ett supersnyggt hundtäcke till lilla busan och 2 equitop gonex och 2 myoplast till inco.
Äntligen är det dags att börja ge inco av equitopen, det bästa tillskottet jag har gett mina hästar.
Gonex är för lederna och myoplast till musklerna, vi gav detta till boddan när vi tävlade som mest och det hjälpte honom verkligen så nu hoppas vi att det funkar lika bra för inco med.

Vill ni läsa mer om equitops produkter så kan ni gå in på denna länken; http://www.bivet-ca.nu/se/dyreejere/club-equitop/


Avslutar med några bilder på Icarlo när han var ca 9-10 månader gammal, visst syntes det att han skulle bli något alldeles extra redan då?!






Kommentarer
Postat av: Karin

Icarlo är en snygging! Kul att läsa bloggen och hänga med lite:) Roligt att det går bra med inridning av Icarlo, till våren är det Hebbes tur!

Längtar..

Måste bara säga hur mycket jag älskar denna ras!

Hebbe är så härlig, som en stor hund! Min sambo är också helt överförtjust i honom. Första hästen som han fattat tycke för trots att jag haft häst så länge vi hängt ihop:)& det är hela 11 år..

Lycka till med alla era fina hästar!

Kram från oss.

2010-10-30 @ 19:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0