Mycket att uppdatera och SICAB

Ja, jag lovar att jag ska uppdatera från tävlingarna på Inco och Fornido men det är så mycket så det känns som jag aldrig hinner med.

Nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags igen, SICAB, vi åker ner ett gäng på 5 st måndag till söndag. Ska man dit så ska man försöka vara där hela veckan för det är så otroligt mycket att se och för att inte bli helt snurrig så behöver man verkligen en hel vecka för att inte missa något.

I helgen hade vi kunder från norge här både lördag och söndag och det gick mycket bra så nu håller vi tummarna :)

V åker hem på onsdag morgon, han har utvecklats jättemycket här och jag är supernöjd med honom.


Träningen för Rose gick så så bra!! Inco tyckte Gränsbo var väldigt spännande först men efter ett tag så kom han på att på det stället får man jobba hårt. (jag också...) Skämt åsido, han var så duktig min kung, vi jobbade mycket med tempoväxlingar utan att ändra formen och galoppen. Han vilar inte tillräckligt mycket på ytter bak i arbetsgaloppen och då sätter han ner frambenen för fort, det löste vi genom att rida en svag sluta på volten där jag red mer aktivt med sätet. Svårt att förklara men galoppen blev super efter ett tag. Traven blev magisk efter några tempoväxlingar där jag verkligen RED efter halvhalterna, som sagt MAGISKT! 
Inco ger en så otrolig ridkänsla så när han går bättre än nånsin, (som han gjorde i torsdags), då blir man gråtfärdig!!!
Rose tyckte också om Inco och vi gjorde några skolor och byten men rose tyckte som oss att det kan han (hon blev tom lite förvånad över hans otroligt fina slutor), så nu är det mest styrketräning och förfining som gäller.

Den bästa;


Kommentarer
Postat av: Ulla

Hej!

Vad kul att läsa om allt ni gör och om Azzes halvbroder.

Har skickat bild igen på din mailadress Caroline. Du får gärna sätta in den på hemsidan.

2010-11-17 @ 23:49:35
Postat av: Therese Dahlstedt

Hej Ulla,



Vår hårddisk kraschade förförra veckan och alla mail försvann.. Kan du skicka de igen, för jag vill gärna visa honom här. Du får gärna skicka nån bild och information om clara ifall hon inte är såld, så kan jag lägga ut henne på hemsidan om du vill.

Ha det bra!

/Therese

2010-11-22 @ 21:37:33
URL: http://ovrarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0