INCO DE JC

Förra året kom vi fram till att vi skulle ha en till avelshingst och främst en till tävlingshäst till mig. Vi gjorde bl.a. en resa till mallorca och såg superfina hästar men ingen som det "klickade" med, senare förra sommaren åkte jag och mamma till Madrid för att titta på ca 10 hingstar.
På Y. Tres Cotos stod min drömhäst, en stor kritvit hingst med silvrig man och svans, den vackraste häst jag nånsin sett! Och gissa om jag blev glad när jag fick höra att han faktiskt var en av de hingstar vi skulle titta på!!! Men vi skulle titta på en annan 6-åring först, ja jag vet inte om han fick en rättvis bedömning för jag kunde bara tänka på INCO..
Men till slut blev det dags för provridning av Inco och vi hittade varandra direkt, det var kärlek vid första ögonkastet från bådas håll! Han tog min ridning mycket bra och trots att det var 45 grader gjorde han allt jag bad honom om utan att tveka och allt funkade utan problem.
Nästa dag åkte vi tillbaka och provred igen och vi blev säkra på att han var hästen för oss...

Bilder från provridningen andra dagen;












Tyvärr blev det ingen affär då men Inco fanns i mitt bakhuvud hela tiden och den känslan jag fick i sadeln gick inte att glömma.

I början av 2010 skulle Mari och Martin från Solviks Stuteri köpa en avelshingst och jag och mamma skulle följa med och hjälpa till att välja ut en i Spanien.
Då fick jag chansen att rida Inco ännu en gång och ingen tvekan om saken, Inco de JC var MIN häst!





Man kan väl säga tredje gången gillt? En hingst som jag älskar, som passar på de internationella dressyrbanorna och som dessutom är kvalificerat godkänd, Det är en på miljonen. Så vi bestämde oss för att göra allt för att köpa honom och så blev det, sista veckan i februari åkte pappa och mamma med lastbilen ner till Madrid och hämtade Inco.

I början av mars kom Inco hem till Solbacka Gård och det föll någon tår när han äntligen kom hem.

Första dagen i Sverige;



Första ridpasset i Sverige;



Efter det har han gått från klarhet till klarhet med en tredjeplacering efter bara 2 månader i Sverige och 2 starter senare gjorde sin debut i MSV B med 61% och fantastiska lovord inför framtiden.
Vi har hunnit träna för flera internationella GP ryttare som alla tror att Inco och jag kan komma riktigt långt ihop, han har gångarterna och looken som krävs på dagens dressyrbanor och som faller alla i smaken.

Jag och Inco har ett fantastiskt band som knappt går att beskriva, vi är otroligt lika och förstår varandra till 100%, han skulle helst vilja ligga i mitt knä och få kramar och pussar hela dagarna.

April;



På Gesta Gård i maj;







Träning hemma i september;











Inco är även utställd i Spanien med riktigt bra resultat;
Equital 2006, 1:a i sec. 10 - 77,054 p
Equital 2008, 3:a sec. 12 - 77,730 p

Tyvärr fick vi inte vara med att tävla i årets championat, domaren som var i Sverige i år är anställd på Tres Cotos (som Inco kommer ifrån) och är därav jävig. Riktigt tråkigt men man kan även se det som en kvalitetsstämpel när en av Spaniens bästa domare är anställd på stuteriet som ens häst är uppfödd av.

Inco från Equital 2008;




Vi har stora planer för Inco, jag hoppas på att vi ska kunna tävla på internationell nivå under min YR tid och Grand Prix inom 3 år.

Nästa år väntar vi föl efter honom med Icara och Bellamie, två mycket spännande kombinationer.


INCO DE JC
REPRODUCTOR CALIFICADO

EN KLASSHINGST SOM UTSTRÅLAR STJÄRNGLANS


Kommentarer
Postat av: Matilda Holmström

Jag vill också ha en PRE! Haha, lite random ;)

2010-12-16 @ 12:29:20
URL: http://youthdressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0