Hektiska dagar

Det har varit två riktigt hektiska dagar, (och kalla men det behöver jag nog inte nämna), igår och idag.

Igår var det full rulle från morgon till kväll med stalljobb och ridning, ägarna till en av hästarna vi har på utbildning var även här och tittade på ridpasset och hans utveckling och red själva efteråt, det gick jättebra.

De andra tre går också mycket framåt, det är mycket grundridning nu i kylan men det är bara bra att backa lite ibland och köra "basic" ett tag. Jag gör mycket övergångar och mjuka svängar, (serpentiner, "åttor", småvolter osv.), och mycket tempoväxlingar och allt i en lång och låg form. Min grundpelare i ridningen är mjuka, lösgjorda hästar som jobbar 100% genom ryggen.

På eftermiddagen åkte vi och hälsade på vår ponny Sir Lancelot som jag skrivit tidigare är hos Marina Mattsson, han trivs jättebra och Marina har gjort ett superbra arbete med honom. Marina hade även gjort en film i lördags så kan ni få se hur mycket han utvecklats; http://www.youtube.com/watch?v=1t9j9RuvNcw

Idag har det varit stallarbete och ridning som vanligt och sen fick jag och mamma ge oss iväg och handla all julmat och fixa 100 saker till lite här och där, det är mycket som ska fixas innan jul.

Sen var det att ställa fram mat till hästarna och stressa iväg till spanskan, så då fick vi äntligen sitta ner i några timmar.

Nu ska jag sova gott, imorgon är det julbak som gäller, mysigt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0